Uvedených deset milionů korun je celková suma, kterou úřad vyplatí externím spolupracovníkům. Každý z nich má podle informací ČTK vlastní smlouvu, jež nepřekračuje dva miliony korun. Při překročení dvoumilionové hranice by úřad měl zakázky rozdávat na základě výběrového řízení.
Šestnáctičlenný výbor složený ze zaměstnanců ministerstva, ŘSD a externích poradců zasedal dnes poprvé. V přípravě obřího tendru na desetiletý provoz mýtného systému má expertní skupina nahradit takzvaného projektového manažera, kterého úřad neúspěšně hledal během minulého roku ve výběrovém řízení. To na sklonku loňského roku zrušil nový šéf dopravního resortu Dan Ťok a uvedl, že pro zadání tendru na provoz mýtného není externí poradce potřeba.
Externisté ale představují většinu členů i v současném výboru, ve kterém zasedají čtyři zaměstnanci ministerstva dopravy a jeden z Ředitelství silnic a dálnic. Ti za své působení ve výboru nic navíc nad svůj plat podle ministerstva dopravy pobírat nebudou. Zbytek týmu má za své působení ve výboru dostat zaplaceno. Jejich honorář přitom není nikterak nízký. Mediálně nejvýraznější člen komise, docent ČVUT Václav Jirovský, má za hodinu práce získat dva tisíce korun, zjistila ČTK z několika zdrojů.
Vítězem veřejné soutěže na mýtného poradce vyhlásil Ťokův předchůdce Antonín Prachař společnost D. Little s cenou převyšující 23 milionů korun. Po stížnostech neúspěšných uchazečů ale úřad námitku jednoho z nich uznal a celou soutěž tím opět vrátil na začátek.
Příprava obří soutěže na desetiletý provoz mýta po skončení dosavadní smlouvy se společností Kapsch po roce 2016 je jedním z hlavních úkolů nového ministra. Ťok už dříve řekl, že se před vypsáním tendru chce podívat, jak fungují mýtné systémy v jiných zemích. Není pro rozšiřování množství placených úseků silnic, protože stav komunikací se nezlepšil.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
