Rafaj nyní potvrdil rozhodnutí svých podřízených z června loňského roku. Jeho součástí byl i zákaz lokomotivy používat. Rozhodnutí ÚOHS ale nabylo právní moci 16. prosince loňského roku a smlouva, které se týkalo, vypršela o tři dny dříve. Pokutu musí České dráhy zaplatit do dvou měsíců od nabytí právní moci rozhodnutí.
Úřad dál v dalším správním řízení posuzuje smlouvy, které České dráhy uzavřely na základě téže dohody s Österreichische Bundesbahnen - Produktion v předchozích letech. Český státní dopravce za ně dostal od ÚOHS pokutu dva miliony korun, proti ní se ale odvolal.
\"Uvedená pokuta byla Českým drahám uložena za uzavírání smluv na úplatné zajištění lokomotiv Taurus v letech 2008 až 2012 (účinnost smluv cca 2009-2013). Předmětné smlouvy nebyly zadány v některém ze zákonem stanovených druhů zadávacího řízení,\" uvedl Švanda.
Lokomotivy Taurus vozí jako jediné vlaky Railjet na mezinárodních spojích mezi Prahou, Vídní a Štýrským Hradcem. České dráhy je mají pronajaté od rakouských drah. První souprava rychlovlaku Railjet vyjela loni 6. května ve zkušebním provozu s cestujícími z Prahy do Břeclavi. Od poloviny června jezdí na lince do Rakouska.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
