Výrazně lépe se loni dařilo hlavně stavařům. \"Nárůst objemu zakázek je zřetelný například v některých segmentech stavebnictví, které se díky tomu jako celek odrazilo ode dna a v loňském roce poprvé rostlo po předchozí pětileté krizi. Výrazný růst zakázek byl vidět například u SŽDC, která i v letošním roce plánuje další velké investice v hodnotě až 36 miliard korun. Některé stavební firmy z oboru železničního stavitelství již hlásí dokonce plné vytížení kapacit. Naopak u zakázek na silnice a dálnice situace tak optimistická stále ještě není,\" poznamenal ředitel analytické společnosti CEEC Research Jiří Vacek.
Problémy v silničním stavitelství potvrzuje i předseda Sdružení pro výstavbu silnic Praha Petr Čížek. \"Důvodem je nejen přetrvávající nedostatečná příprava staveb, ale i pomalý průběh výběrových řízení. Naše Sdružení proto apeluje na všechny silniční investory, aby urychlili zadávací řízení tak, aby alespoň tolik potřebné opravy silniční a dálniční sítě mohly být zahájeny ihned po skončení zimy,\" vzkázal Čížek.
Státní správa a její organizace loni také vypsaly více nových tendrů. Celkem se loni ve věstníku objevilo 8762 soutěží za 310,7 miliardy korun. Z pohledu počtu jde o meziroční nárůst o 12,2 procenta, celková hodnota však klesla o 10,6 procenta.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
