Nahlesová uvedla, že prozatímní krok bude platit až do vyřešení právních otázek. Kritici včetně české či polské vlády tvrdí, že postup vyžadovat německou minimální mzdu i na zahraničních dopravcích odporuje evropskému právu. Provozovatelé nákladní dopravy hovoří o tom, že povinnost platit řidičům 8,50 eura (235 korun) za hodinu jízdy po Německu může firmy přivést do finančních potíží.
Nahlesová prohlášení o prozatímním nevyžadování německé minimální mzdy učinila po setkání s polským protějškem. V prohlášení mimo jiné uvedla, že nynější rozhodnutí Berlína je ve znamení dobrých sousedských vztahů.
Prozatím není stanoven žádný termín, kdy Německo prozatímní opatření ukončí a kdy začne minimální mzdu vyžadovat. Nahlesová nicméně řekla, že vítá rozhodnutí Evropské komise prověřit celou záležitost. Posudek by měl být hotov ještě před létem. Berlín trvá na tom, že zákon je v souladu s unijním právem.
Vedle vlád považují zákon za diskriminační i zástupci dopravců, protože jej žádná jiná evropská země neuplatňuje. Německo tím podle nich porušuje evropský princip volné dopravy.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
