Brazilská armáda objednala u firmy Embraer dodávku 28 těchto nákladních strojů, kvůli rozpočtovým škrtům však platbu ve výši 7,2 miliard realů (66 miliard korun) plánovanou na loňský rok uskuteční až letos. Podle viceprezidenta společnosti Jacksona Schneidera to však nebude mít na časový plán výroby letounů vliv. První let, k němuž stroj vyrazil z letiště u sídla společnosti v brazilském státě Sao Paulo, dopadl podle Schneidera \"excelentně\". Do plného provozu by měl stroj vstoupit v příštím roce.
Během nejbližších 15 let chce Embraer vyrobit přes 700 těchto zásobovacích letounů v hodnotě přes 50 miliard dolarů. Společnost má podle Reuters zatím zájemce o koupi celkem 32 letadel, mezi nimiž jsou Česká republika, Portugalsko, Argentina, Chile a Kolumbie.
Předpokládané tržby Aera z výroby částí letounu, která je největším vojenským leteckým programem s českou účastí, přesáhnou podle šéfa české společnosti Ladislava Šimka 5,5 miliardy korun v průběhu prvních šesti let.
Stroj KC-390 je určen pro zásobování armády či velké vojenské a humanitární operace, může sloužit rovněž pro tankování za letu. Jeho hmotnost je 23 tun a maximální rychlost 860 kilometrů za hodinu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
