Produkce průmyslu na Slovensku loni stoupla o 3,4 procenta, zatímco rok předtím to bylo 5,3 procenta. Automobilový průmysl, který byl v minulosti jedním z hlavních tahounů exportně orientované ekonomiky Slovenska, tempo růstu zpomalil na 2,9 procenta z předloňských 6,5 procenta. Od loňského srpna do konce roku se produkce odvětví v meziročním srovnání dokonce snížila.
Podle dřívějších údajů slovenského svazu automobilového průmyslu počet vyrobených aut na Slovensku loni poprvé od roku 2009 klesl. Letos by produkce slovenských závodů tří automobilek měla podle odhadu naopak mírně stoupnout.
Horší výsledky loni zaznamenalo na Slovensku stavebnictví. Odvětví pokračovalo v poklesu, který začal v roce 2009. Tempo poklesu stavební výroby loni ale zmírnilo na 4,2 procenta z 5,3 procenta v předchozím roce. Nelichotivá situace ve stavebnictví loni vedla k potížím dvou předních stavebních firem Doprastav a Váhostav-SK, které získaly soudní ochranu před věřiteli, a vyhnuly se tak bankrotu.
Slovenská centrální banka i ministerstvo financí v uplynulých týdnech zlepšily výhled letošního růstu ekonomiky. Hospodářství by v době stagnace spotřebitelských cen mělo těžit ze spotřeby domácností, podpořené zlepšením situace na trhu práce a růstem reálných mezd. Výrazný pokles cen ropy podle odhadu podpoří i hlavní obchodní partnery Slovenska, což se má pozitivně odrazit na exportu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
