Madrid poskytl zmíněnou částku v rámci mezinárodního záchranného programu, na jehož základě dostaly Atény od roku 2010 od svých evropských partnerů a Mezinárodního měnového fondu (MMF) přislíbeno celkem 240 miliard eur (6,6 bilionu Kč).
Nová řecká vláda, která se dostala k moci koncem ledna a kterou ovládá strana radikální levice SYRIZA, volá po zásadním oddlužení země. Zdůvodňuje to tím, že není s to tuto zátěž nikdy splatit.
Uvedených 26 miliard eur představuje přibližně to, co Španělsko zaplatí za rok na dávkách pro nezaměstnané, řekl ministr. Míra nezaměstnanosti ve Španělsku je dlouhodobě nadprůměrná a nyní se pohybuje kolem 23 procent. Madrid si navíc musel tuto částku sám vypůjčit za mnohem vyšší úrok, než v jakém mu jej v současnosti splácí Řecko.
Španělsko logicky trvá na tom, že mu bude tento dluh splacen. Existují krajní meze, které nelze překročit, dodal de Guindos v reakci na záměry řecké vlády.
Ministr také upozornil, že španělské firmy a banky nemají v Řecku v současné době prakticky žádné investice, takže Madrid svou půjčkou Aténám nesledoval v tomto ohledu své zájmy. Oněch 26 miliard je důkazem naprosté solidarity Španělska s Řeckem, řekl.
Španělsko a Portugalsko, které sotva vyšly z vážné hospodářské krize za cenu tvrdých úsporných opatření výměnou rovněž za mezinárodní pomoc, sledují záměry nové řecké vlády velmi kriticky. Samotné Španělsko si muselo vypůjčit přes 40 miliard eur na podporu svého bankovního sektoru a nyní je musí tvrdě splácet.
Španělské vládě lidovců také vadí, že se řecká SYRIZA přátelí se španělským protestním levicovým hnutím Podemos, které získává v průzkumech veřejného mínění na síle a chtělo by uspět ve volbách na konci roku.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
