Jen za poslední týden naložilo LNG sedm tankerů směřujících do přístavů v Belgii, Británii a Nizozemsku, dalších šest tankerů se do Evropy chystá. Na oficiálně oznámených tankerech z Kataru, Norska a Trinidadu míří do Evropy více než 1,3 milionu krychlových metrů LNG, což je zhruba dvojnásobek proti stejnému období loňského roku a objem, který pokrývá tři dny zimní poptávky Británie.
Vývozce LNG táhne do Evropy návrat její cenové přirážky vůči asijským trhům a konec období, kdy byl LNG v Asii výrazně dražší než v Evropě. Na trhu flexibilních dodávek plynu to podle obchodníků vyvolává naděje, že dodávky budou v příštích letech geograficky rovnoměrnější.
Asie byla nejvýnosnějším trhem LNG od havárie japonské jaderné elektrárny Fukušima v roce 2011, po níž poptávka regionu po plynu prudce vzrostla. Ceny LNG v Asii se tak vyhouply na téměř rekordní maxima. Za poslední rok ale ceny klesly o 60 procent, protože poptávku oslabilo mírné počasí a útlum ekonomiky v situaci, kdy nabídka stále rostla.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
