Z celkového počtu tvoří čisté elektromobily zhruba 60 procent a zbytek připadá na tzv. plug-in hybridní vozy. Absolutně nejvyšší prodeje elektromobilů zaznamenaly úřady v Norsku, Velké Británii, Německu, Nizozemsku a ve Francii, kde první registrace přesáhly 10.000 aut.
Podíl elektromobilů na celkových prodejích má nejvyšší Norsko s 13,7 procenta. Česko je s 0,3 procenta pod průměrem EU, který je 0,76 procenta. Růst registrací osobních aut s elektrickým pohonem zaznamenaly všechny země s výjimkou Nizozemska, které však o rok dříve vykázalo absolutní rekord. Skutečně významný růst přes 11.000 vozidel byl loni jen v Norsku a Velké Británii.
Nejvyšší počet zaregistrovaných elektromobilů na milion obyvatel je v Norsku, následují Nizozemsko, Švédsko, Rakousko a Švýcarsko. V ČR bylo zaregistrováno 55 elektromobilů na milion obyvatel, průměr za země EU a EFTA je 194 aut. Česko se tak řadí s dalšími 16 zeměmi mezi státy s podprůměrnými prodeji elektromobilů.
Obdobná situace je i v celkových prodejích osobních aut. V průměru se v evropských zemích loni poprvé registrovalo 25.279 nových osobních automobilů na milion obyvatel, v ČR to bylo 18.306 aut.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
