\"Hlavním principem navrhované změny je vytvoření právní opory pro použití zbylé části finančních prostředků tvořených výnosy z prodeje provozních jednotek a z likvidačních zůstatků státních podniků soustředěných v procesu malé privatizace na zvláštním účtu ministerstva financí k financování deficitu důchodového pojištění,\" uvádí důvodová zpráva.
Pokud by se podle zprávy nepodařilo normu schválit s účinností od října 2015, nebude možné splnit usnesení vlády z loňského roku, které požaduje převést 16,5 miliardy korun do rozpočtu jako kompenzaci deficitu důchodového systému. \"S ohledem na to a s ohledem na skutečnost, že se jedná o jednoduchou úpravu, se navrhuje, aby Poslanecká sněmovna vyslovila s navrhovaným zákonem souhlas v prvém čtení,\" uvedlo MF.
V rámci tzv. malé privatizace, která probíhala od roku 1991 do roku 1993, bylo ve veřejných dražbách prodáno zhruba 30.000 provozních jednotek s celkovou účetní hodnotou majetku státu ve výši 31,8 miliardy korun. Ve veřejných dražbách stát získal 49 miliard korun. Peníze využíval stát na zákonem dané účely, například na uhrazení škod po povodních nebo na zlepšení ovzduší.
V uplynulých dvou letech pak byly peníze využívány podle MF ve velmi malém rozsahu. Šlo zejména na úhradu nákladů souvisejících s likvidací státních podniků rušených v souvislosti s malou privatizací a na restituční náklady s malou privatizací související.
V minulém roce byly výdaje na důchody o 43,4 miliardy korun vyšší než příjmy. Na důchodovém pojištění se vybralo 333,1 miliardy korun. Na starobní, invalidní a pozůstalostní penze se vyplatilo 376,41 miliardy.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
