Areva, kterou kontroluje francouzský stát, již koncem února varovala před ztrátou až 4,9 miliardy eur. Odůvodnila to mimo jiné odpisy spojenými se zpožděním reaktoru Olkiluoto 3 ve Finsku.
Podrobnosti svého tříletého finančního plánu Areva zatím nezveřejnila. Hodlá je však představit před zveřejněním výsledků hospodaření za první pololetí, což je do 30. července.
Arevu trápí snížení zájmu o jadernou energetiku od neštěstí v japonské jaderné elektrárně Fukušima v roce 2011. Její ztráty jsou ale spojeny také s problémy uranového dolu Uramin v Africe.
Areva upozornila, že zájem o výstavbu jaderných elektráren stále přetrvává a kapacita výroby elektřiny z jádra se má do roku 2030 zvýšit o 50 procent. Růst ale potáhne zejména Asie, kde Areva čelí silné konkurenci firem z Číny, Jižní Koreje a Ruska. Ty těží z toho, že jsou schopny financovat nové projekty. Tradiční zákazníci Arevy z Evropy a z USA jsou pod ekonomickým tlakem.
V rámci nového partnerství s EDF ale bude muset Areva zlepšit nabídku. V současnosti prodává pouze jeden model reaktoru, který je jedním z největších a nejdražších na trhu.
Areva je pro Francii strategicky a politicky důležitou firmou, stát v ní proto drží podíl 87 procent. Areva je důležitá pro tamní jaderný průmysl, který má podle agentury Reuters na celkové výrobě elektřiny ve Francii podíl 75 procent. To je nejvíce na světě.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
