\"Je to typické chování státní správy a bohužel to bylo zvykem i tady na ministerstvu,\" uvedl Ťok. Podle něj se kraje nakonec o peníze přihlásí. Kdyby ale nečekaly až na poslední chvíli, mohly se opravy rozeběhnout na začátku stavební sezony a ne až ve druhé polovině roku, kdy se prací na silnicích nakumuluje větší množství najednou, což zkomplikuje dopravu, uvedl.
Středočeský kraj požádal o miliardu korun, což je větší objem peněz, než kolik mu podle kalkulace náleží. Výše maximální dotace, na kterou může kraj podle hustoty sítě silnic nižších tříd dosáhnout, činí necelých 780 milionů korun. Liberecký kraj na ministerstvo poslal žádosti na proplacení 327 milionů korun.
Dotace krajům na opravy silnic rozděluje ministerstvo dopravy letos poprvé a zatím není jasné, zda se bude podobná dotace opakovat i napřesrok. Podle Ťoka se o tom rozhodne ve druhé polovině letošního roku podle toho, jak bude dopravní resort hospodařit.
K navýšení peněz plynoucích do krajských silnic nedávno vyzval prezident Miloš Zeman. Poukázal na to, že z více než 90 miliard korun, se kterými hospodaří Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI), ministerstvo krajům pošle jen uvedených 4,4 miliardy korun. Rozpočet fondu ale obsahuje i peníze z EU, které na opravy krajských silnic využít nejde, reagoval dnes Ťok. Dotace 4,4 miliardy Kč jsou z národního rozpočtu, další peníze mohou kraje ze SFDI čerpat na takzvané investiční akce, tedy na výstavbu a modernizaci komunikací, dodal ministr.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
