\"Přihlásili jsme pohledávky za 300 milionů korun. V této sumě jsou neuhrazené faktury, ale i chybějící nafta, smluvní pokuty, penále a náklady na právní služby. Vedle toho jsme pak podmínečně přihlásili i naftu České republiky, která je uložená v Kraillingu,\" řekl dnes ČTK předseda SSHR Pavel Švagr. Dodal, že celková výše pohledávek SSHR vůči Viktoriagruppe tak činí 1,5 miliardy korun.
Dalších dohromady 300 milionů korun pak podle informací, které má ČTK k dispozici, nárokují celníci a Generální finanční ředitelství (GFŘ). Generální ředitelství cel dnes ČTK potvrdilo, že určité pohledávky vůči Viktoriagruppe uplatnil Celní úřad pro Královéhradecký kraj. Jejich výši ale s ohledem na zákonnou mlčenlivost v daňovém řízení odmítlo sdělit. Ze stejného důvodu nebylo konkrétní ani GFŘ, to navíc nepotvrdilo ani samotné uplatnění pohledávek. \"Tuto informaci nemůžeme poskytnout,\" řekla dnes ČTK mluvčí GFŘ Petra Petlachová.
Nafta, kterou má Česko uloženu v Německu, by pokryla zhruba dvoudenní národní spotřebu. Celkem stát skladuje zásoby nafty na 95 dnů.
Česko může mít část zásob nafty uskladněnu v Německu na základě dodatku smlouvy o skladování specifických zásob z roku 2004, který v roce 2010 uzavřela SSHR. Správa tehdy argumentovala například tím, že stát uskladněním části zásob nafty v Německu ušetří desítky milionů korun. Švagr v minulosti několikrát uvedl, že předchozí vedení správy ale neodhadlo všechna potenciální rizika, která z kontraktu vyplývala.
Předběžný insolvenční správce argumentoval při svém lednovém rozhodnutí o neuznání českého nároku například tím, že v roce 2010 byla při převozu české nafty do Německa smíchána česká nafta s naftou firmy Viktoriagruppe. Správce také tvrdil, že smluvní vztah mezi SSHR a firmou neodpovídá německým právním předpisům.
Celý proces bude nyní pokračovat 24. března jednáním soudu, kde by se měl sejít mimo jiné insolvenční správce, vedení firmy Viktoriagruppe a všichni věřitelé, kteří přihlásili pohledávky. Samotné uznávání přihlášených pohledávek by se ale podle informací ČTK mělo projednávat až při dalším jednání soudu 21. dubna.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
