Z Veleslavína mají od úterý místo z Dejvické odjíždět autobusy na letiště. Z vestibulu metra k autobusům ale vedou jen schody. Pražské letiště proto slíbilo zajistit portýry, kteří cestujícím s těžkými zavazadly pomohou.
Stanice Veleslavín má eskalátor z nástupiště do vestibulu, z něj k zastávce autobusů ale vedou pouze schody a výtah, který je od zastávky dál. Důvodem, proč podle Dolínka eskalátor v metru není, byla snaha o co nejnižší cenu ve výběrovém řízení z roku 2009.
Magistrát chce hledat rychlý a co nejlevnější způsob, jak neexistující eskalátor nahradit. Financování dostavby metra z evropských peněz by investici bránit nemělo. \"Podle prvních informací, které jsem dostal, by se jednalo o úpravy již dokončeného projektu, a k těm povolení nepotřebujeme,\" vysvětlil Dolínek.
Soupravy metra začnou do nových stanic jezdit od pondělního odpoledne. Od úterý budou cestujícím mířícím na letiště autobusem pomáhat se zavazadly po schodech portýři placení pražským letištěm. Pracovat budou v třísměnném provozu denně od 5:00 do 22:00, letiště za ně zaplatí desítky tisíc korun měsíčně.
Výstavba nového úseku metra A se čtyřmi stanicemi začala v roce 2009 a Praha za nový úsek prostřednictvím dopravního podniku zaplatí kolem 20 miliard korun. Na dostavbu může získat z EU více než sedm miliard korun, s čerpáním evropských peněz ale zatím nezačala.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
