Na jihu Čech začala stavba dalších dvou úseků D3

07.04.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Veselí nad Lužnicí (Táborsko) 7. dubna (ČTK) - Na jihu Čech dnes začala výstavba dalších dvou úseků dálnice D3, do tří let se za 1,4 miliardy korun prodlouží o více než osm kilometrů celkem na padesát. Kvůli sporům ve výběrovém řízení se stavby zdržely zhruba o rok a půl. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) by ještě letos chtělo začít stavět další dva úseky dálnice.

Mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem přibude více než pět kilometrů dálnice a mezi Borkem a Úsilným přes tři kilometry. První úsek bude stát 635 milionů korun, druhý 718 milionů. Postaví je stavební firmy Strabag a Eurovia.

Investice do prodloužení D3 podle premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD), který stavbu s ministrem dopravy Danem Ťokem dnes zahájil, se projeví nejen ve vyšší konkurenceschopností Jihočeského kraje či na jeho vyšší atraktivitě pro domácí a zahraniční investory, ale podpoří se také stavební sektor a regionální zaměstnanost.

Ještě letos plánuje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) další stavbu D3, a to v úseku mezi Bošilcem a Ševětínem, přičemž do konce dubna má být vybrán její dodavatel. Pak chce ŘSD vypsat tendr na část Ševětín - Borek. Oba tyto úseky, dlouhé celkem 19 kilometrů, leží mezi dnes zahajovanými stavbami.

Dálnice D3 z Českých Budějovic do Mezna na Benešovsku by mohla být hotova v roce 2017. Dokončení celé jihočeské části dálnice D3 a na ni navazující rychlostní komunikace R3 se plánuje na rok 2021, kdy je poslední možnost čerpat na tuto stavbu evropské dotace. Stavba zhruba šedesátikilometrové středočeské části D3 by podle ministerstva dopravy mohla být zahájena za deset až 15 let. Na duben se chystá veřejné projednávání vlivu stavby na životní prostředí. Její trasa se ještě stále může změnit.

D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. V současnosti je v provozu dvaačtyřicetikilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na celou stavbu jsou zhruba 80 miliard korun. Výstavbu D3 provázely od roku 1987 střídavá podpora politiků, nedostatek peněz, spory o její trasu i liknavý výkup pozemků.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK