\"Chceme tam udržet malé mezinárodní neveřejné letiště, které se nebude dále rozšiřovat. Prioritou je zachovat provoz Letecké záchranné služby,\" uvedl Grüner.
Kraj teď čeká na požadavky starostů, co by podle nich v zóně mělo být. \"Na odboru regionálního rozvoje kraje bude vyčleněn zaměstnanec pro spolupráci s obcemi a s Panattoni,\" řekl Grüner. Kraj nebude žádné pozemky prodávat, chce naopak zamezit spekulacím s pozemky a využít území pro potřeby regionu. Grüner připomněl, že bývalé vedení ministerstva obrany (MO) kraji slíbilo bezúplatný převod letiště. Nové vedení ministerstva ale po něm chce studii využitelnosti území.
\"Jiný subjekt než kraj nemůže území rozvíjet, protože nikdo se nedomluví s obcemi, podnikateli, ŘSD a také současným nájemcem - firmou PlaneStation, která areál letiště od roku 1996 užívá a MO s ní vede soudní spory. Jsme připraveni území dále rozvíjet, ale potřebujeme ho vlastnit,\" uvedl.
Podle Sovičky by se mohlo na letišti a rozvojových zónách okolních obcí zastavět 1,5 až dva miliony metrů čtverečních. Pokud by se celé území využilo podle plánů, mohlo by tam najít práci až 30.000 lidí. Právě o Plzeňský kraj a Prahu mají investoři největší zájem.
\"Vítáme rozvoj areálu, nynější stav je neutěšený. Ale chceme opravdu koordinovaný postup, tedy vědět o všech krocích a spolurozhodovat o nich,\" řekl předseda mikroregionu Radbuza Marek Sýkora. Podle něj nejen ministerstvo, ale také okolní oce a Plzeň jsou významnými vlastníky pozemků. \"Rozhodně nepřipustíme žádné montovny,\" dodal. Ministerstvo obrany podle starostů zatím s žádným konceptem rozvoje území nepřišlo.
\"Radši bych tři roky počkal, abychom vybudovali něco unikátního, nejsme pod tlakem. Líně nebudujeme jako průmyslovou, ale jako rozvojovou zónu,\" řekl hejtman Václav Šlajs (ČSSD). Podle něj okolo Plzně už taková ucelená území nejsou. Šlajs nabídl starostům, aby na jednání s ministrem obrany Martinem Stropnickým (ANO) v květnu nominovali své zástupce.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
