Příprava přestavby začala zhruba před šestnácti lety. Povolení ke stavbě nové vodní linky za 5,8 miliardy korun bez DPH vydal magistrát nedávno. \"Majitel mlýna se odvolal proti stavebnímu povolení i v minulosti vydanému územnímu povolení,\" uvedla Plamínková. Majitel podle ní po Praze žádal kompenzaci kolem 200 až 250 milionů korun. \"Je to nepřiměřená částka. Jsme ochotni uhradit zvýšení protipovodňového valu,\" uvedla. Nyní bude záležet na ministerstvu zemědělství, jak rychle o odvolání rozhodne.
Plamínková už dřív připustila, že město novou vodní linku nestihne do konce roku 2017 spustit. Zpoždění tehdy odhadla na několik měsíců. \"Věřím, že pokud bude vidět, že v potu tváře pracujeme na stavbě, tak pokutu nedostaneme,\" uvedla. Pokud Praha nestihne do dvou let vystavět novou vodní linku, hrozí jí sankce od České inspekce životního prostředí - až milion korun denně. A pokutu od EU by mohla dostat i Česká republika. Nová vodní linka ale podle radní stejně nezajistí dodržení limitů čistoty vody. Nutná je následná oprava staré vodní linky.
Výstavba linky je první fází celkové modernizace čistírny, která by v konečném součtu měla stát přes deset miliard korun. V dalších etapách musí Praha vložit miliardy do stavby čerpací stanice, opravy staré vodní linky a technického řešení kalového hospodářství. Stavbu nové vodní linky zahájí konsorcium čtyř firem. Praha měla začít plnit ekologické limity pro obsah dusíkatých látek v odpadních vodách už od roku 2011. Vyjednala si ale výjimku.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
