Bilance zahraničního obchodu Japonska vykázala naposledy přebytek v červnu 2012.
Dovoz se v březnu snížil meziročně o 14,5 procenta na 6,7 bilionu jenů a zaznamenal nejvyšší propad od listopadu 2009. Vývoz stoupl o 8,5 procenta na 6,9 bilionu jenů.
Japonsko musí dovážet téměř veškerou ropu, plyn a uhlí, které spotřebuje. Ceny ropy v poslední době začaly opět růst z méně než 50 dolarů, kam se propadly na počátku letošního roku, což se zatím do dovozu nepromítlo. Analytici rovněž očekávají další oslabení jenu, což zvýší náklady na dovoz.
Dovoz ropy, plynu, uhlí a dalších paliv se v březnu meziročně snížil o 37 procent na 1,77 bilionu jenů.
Oživení v USA, které jsou největším vývozním trhem Japonska, pomohlo zvýšit dodávky aut a strojů. Vývoz Japonska do USA tak stoupl v březnu o 21 procent a bilance obchodu s USA vykázala přebytek 603 miliard JPY. Vývoz do Číny stoupl o 3,9 procenta díky dodávkám neželezných kovů a elektroniky.
Za celý fiskální rok, tedy za 12 měsíců do konce března, skončil japonský zahraniční obchod s deficitem 9,1 bilionu jenů. Vývoz stoupl o 5,4 procenta a dovoz klesl o jedno procento. Bilance zahraničního obchodu země se propadla do deficitu po zemětřesení a cunami v březnu 2011, které způsobily neštěstí v jaderné elektrárně Fukušima. Japonsko poté odstavilo z provozu všechny své jaderné elektrárny a pro uspokojení poptávky po elektřině muselo začít dovážet ropu a plyn, napsaly agentury AP a Reuters.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
