Konflikt ve vedení koncernu Volkswagen se dostal do centra pozornosti poté, co Piëch v nedávném rozhovoru s časopisem Der Spiegel signalizoval ztrátu důvěry ve Winterkorna. Řídící výbor dozorčí rady ale minulý týden v pátek Winterkornovi vyjádřil podporu a slíbil, že mu navrhne prodloužit kontrakt. Winterkorn je šéfem Volkswagenu od ledna 2007, současný kontrakt mu vyprší na konci příštího roku.
Osmasedmdesátiletý Piëch je vnukem zakladatele značek Porsche a Volkswagen Ferdinanda Porscheho a v současnosti je patriarchou rodinného klanu ovládajícího 50,7 procenta hlasovacích práv ve Volkswagenu. Ve vedení podniku strávil téměř 22 let, z toho osm let jako generální ředitel.
Podle rozhlasové a televizní stanice NDR se Piëch necítí pátečním prohlášením řídícího výboru dozorčí rady vázán a snaží se v rodině získat dostatečnou podporu pro Winterkornovo odvolání.
Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Loni firma zvýšila prodej o 4,2 procenta na 10,14 milionu aut, a poprvé tak překonala desetimilionovou hranici. Jedničkou na světovém trhu však zůstal japonský konkurent Toyota Motor, jemuž odbyt loni vzrostl o tři procenta na 10,23 milionu vozidel.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
