Rozdělení O2 navrhuje management společnosti. Slibuje si od něj efektivnější fungování obou částí. O2 by měla flexibilněji reagovat na požadavky trhu, Cetin zase poskytovat ve větší míře služby infrastruktury i dalším zájemcům.
O2 jako dominantní provozovatel pevných linek podléhá regulaci Českého telekomunikačního úřadů (ČTÚ), regulace po rozdělení přejde na Cetin. Podle předsedy ČTÚ Jaromíra Nováka přejde na Cetin velkoobchodní regulace, úřad ale zároveň posoudí, zda nebude potřeba dál regulovat O2 na maloobchodním trhu.
Do Cetinu má přejít majetek v odhadní ceně 46,9 miliardy korun. Všichni akcionáři O2 získají ke každé akcii jednu akcii Cetinu, která nebude veřejně obchodovatelná. Těm, kteří s rozdělením vyjádří na valné hromadě nesouhlas, O2 vyplatí za akcie Cetinu odstupné. Jeho výši stanoví znalecký posudek.
Každá z rozdělených firem by měla generovat zhruba 50 procent provozního zisku, Cetin bude mít provozní ziskovost podle loňských čísel 44 procent a O2 kolem 30 procent. Podíl investic na výnosech Cetinu je 11 procent a O2 sedm procent. U O2 se navíc bude dál snižovat, protože budou klesat investiční a provozní náklady. Kvůli vyšším odpisům na straně Cetinu bude 80 procent čistého zisku skupiny generovat O2.
Akcionáři budou v úterý rovněž hlasovat o výplatě dividendy v navrhované výši 13 korun na akcii, což je celkem 4,103 miliardy korun. Loni firma vyplácela 18 korun na akcii. Navrhované datum splatnosti dividendy je 28. května. Akcie se dnes obchodují poprvé bez nároku na dividendu a od rána jejich kurz klesl o sedm procent na necelých 205 Kč za akcii.
Minoritní akcionáři mohli již před valnou hromadou poprvé využít možnost korespondenčního hlasování. Hlasovalo jich kolem 4000, tedy více než desetina celkového počtu.
O2 má zhruba pět milionů mobilních zákazníků a 1,3 milionu uživatelů pevných linek.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
