Monitorovací systém je nutný kvůli čerpání peněz z fondů EU ve výši 650 miliard korun. Podle auditu ministerstva financí ale výběrové řízení na tvorbu tohoto systému MS2014+ provázela řada chyb. Ministerstvo pro místní rozvoj se proti výsledkům auditu ohradilo. Vláda na návrh zástupců obou ministerstev nakonec rozhodla o tom, že náklady na systém v řádu stovek milionů korun budou hrazeny z rozpočtu, aby nebylo ohroženo čerpání miliardových částek z unijních fondů.
O projednání věci na dnešním jednání Sněmovny požádali poslanci Úsvitu. Podpořili je zástupci dalších opozičních stran. Podle místopředsedy TOP 09 Miroslava Kalouska vláda svým rozhodnutím přiznala, že tendr na systém byl \"cinklý\". Ještě před hlasováním varoval koalicí, že pokud nyní debatu o systému neumožní, \"je zcela namístě svolat schůzi mimořádnou\". Opozice má ve Sněmovně dost hlasů na to, aby schůzi svolala, koalice však má sílu neschválit program tohoto zasedání.
Monitorovací systém evropských strukturálních a investičních fondů pro období 2014-2020, který nahrazuje nynější tři rozdílné systémy řízené třemi ministerstvy a centrální zastřešující systém, je pro čerpání peněz z fondů EU klíčový. Právě prostřednictvím něj budou řídící orgány jednotlivých operačních programů vyhlašovat výzvy k předkládání žádostí a přijímat konkrétní projekty. Česká republika může do roku 2020 čerpat z různých evropských fondů až 23,83 miliardy eur, tedy zhruba 652 miliard korun.
Sněmovna v rámci úprav programu schůze odmítla také návrhy, aby ji premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) informoval o nových krocích státu v \"norském\" případu bratří Michalákových nebo o vývoji v církevních restitucích.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
