\"Snažili jsme se přesvědčit pana vicepremiéra Babiše, že Česká pošta plní všechny podmínky ministerstva financí pro to, abychom se dohodli na znění zákona. Oni si vzali ještě čas na rozmyšlenou do zítřka (středy), do jednání vlády,\" uvedl Chovanec. Kabinet má několikrát odkládanou novelu projednat ve středu večer.
\"Nevidím důvod posílat na poštu peníze, pokud mi pošta neukáže všechny IT zakázky, marketingové a poradenské smlouvy a platy managementu,\" řekl České televizi Babiš. Podle Chovance ale dostal Babišův úřad k dispozici veškeré informace kromě těch, které podléhají obchodnímu tajemství. Ty by ale mohl získat prostřednictvím zástupce ANO v dozorčí radě pošty, dodal Chovanec.
Novela počítá s tím, že ztrátu České pošty z poskytování základních služeb bude hradit stát, a nikoliv kompenzační fond, do kterého mají přispívat všichni hráči na trhu. Poště se současná právní úprava nelíbí a poukazuje na to, že služby si u ní objednává stát, a ten by za ně měl zaplatit. Do fondu nechtějí přispívat ani ostatní poštovní operátoři. Fond nezačal fungovat, protože nebyla definitivně stanovena výše úhrady.
Minulý týden ve čtvrtek se dohodli Babiš s Chovancem a generálním ředitelem podniku Martinem Elkánem, že stát by měl letos České poště poskytnout až půl miliardy korun na úhradu základních služeb, které si od podniku objednává. Premiér Bohuslav Sobotka k současným rozepřím ohledně novely řekl České televizi, že \"ministerstvo financí opakovaně změnilo názor\".
Stát by měl podle navrhované novely hradit poště i ztrátu z univerzální služby z minulých let. Pošta za rok 2013 požaduje téměř 1,8 miliardy korun. Český telekomunikační úřad její nárok zredukoval zhruba o miliardu na 753 milionů, ale pošta se proti verdiktu odvolala.
České poště klesl loni zisk před zdaněním o pětinu na 241 milionů korun. Tržby se snížily zhruba o půl miliardy na 19 miliard Kč. Důvodem byl pokračující pokles objemu listovních zásilek. Pošta provozuje přes 3200 poboček. Do deseti let ale plánuje čtyři pětiny z nich převést na smluvní partnery v podobě franšíz. Tím chce ušetřit několik set milionů korun ročně.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
