Mírný nárůst cestujících o 840 tisíc na 170 milionů za rok 2014 oznámil dopravce už začátkem letošního února. Podle společnosti souvisí vyšší zájem o cestování na železnici s investicemi do vozidlového parku. V poslední době dopravce například nakoupil jednotky Railjet pro mezistátní linku z Prahy do Štýrského Hradce přes Brno a Vídeň, nebo starší klimatizované vagony od rakouských drah ÖBB.
Hospodářské výsledky státního dopravce budou zajímat i ratingovou agenturu Moody´s, která v současnosti hodnotí České dráhy známkou Baa3. Té už byli letos manažeři drah prezentovat hospodaření a plán rozvoje společnosti v Miláně, nyní se očekává návštěva agentury v Praze. \"Nejde jen o výsledky samotné, i když jsou důležité. Jde i o plány a strategii managementu,\" uvedl mluvčí společnosti Radek Joklík.
Hlavní podíl na předloňské ztrátě skupiny Českých drah měla osobní doprava, která se meziročně propadla do ztráty 1,8 miliardy korun. Nákladní doprava naopak skončila se ziskem 522 milionů korun po téměř dvoumiliardové ztrátě rok předtím. Skupina Českých drah, do níž dále patří například Výzkumný ústav železniční a poskytovatel datových služeb ČD Telematika, zaměstnává na 25.000 lidí.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
