\"Tento projekt je stále veden jako vysoce rizikový z několika důvodů. Stále vázne proplácení díky nečinnosti příjemce. Dosud je proplacena jen třetina ze 300 milionové dotace. Došlo sice k obměně projektového týmu, ale na zvýšení kvality práce se to neprojevilo,\" řekla ČTK Veronika Vároši z odboru komunikace MMR.
Podle ní zbývá vyhlásit několik zadávacích řízení na vybavení interiérů a expozic. \"Navíc nebyly započaty práce na stavební obnově hřbitovní kaple, tedy posledním ze 17 objektů, kterých se revitalizace týká,\" doplnila.
Termín ukončení bude podle MMR ohrožen, pokud hřebčín nezačne lépe spolupracovat a předkládat v termínech dokumenty nutné k financování projektu, jako například změnové listy stavby, zadávací dokumentaci či dodatky smluv. V nejbližších dnech se do Kladrub chystá ministryně Karla Šlechtová, aby na místě zkontrolovala aktuální stav rekonstrukce.
Řídicí orgán Integrovaného operačního programu (IOP), pod který projekt spadá, se nyní podle Vároši snaží předejít vracení peněz. Řídicí orgán loni na podzim schválil prodloužení termínu dokončení projektu do letošního září. Původně měly všechny práce skončit ke konci loňského roku. Rekonstrukce 17 objektů a několika volných prostranství zkomplikoval špatný stav historických budov a insolvence hlavního dodavatele. Vedení stavby poté musel převzít další člen vítězného sdružení firem.
Majetek hřebčína je rozsáhlý a opravuje se jen jeho část. Zahájení rekonstrukce se podařilo až napotřetí. První tendr obsahoval chyby, druhé výběrové řízení vyšetřuje policie kvůli údajné manipulaci.
Hřebčín v Kladrubech chová starokladrubské bělouše, pobočka ve Slatiňanech se specializuje na chov vraníků. Od roku 2002 je chovné stádo starokladrubských běloušů s celým komplexem hřebčína národní kulturní památkou.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
