Monitorovací systém MS2014+ je nutný kvůli čerpání evropských peněz v současném víceletém období. Podle auditu ministerstva financí, který už dostala Evropská komise, ale výběrové řízení na tvorbu tohoto systému provázela řada chyb. Poslaneckou sněmovnu kvůli kauze čeká mimořádná schůze.
Ministerstvo pro místní rozvoj se proti výsledkům auditu ohradilo a vláda se rozhodla raději systém financovat sama. Podle diplomatických zdrojů by kauza neměla ohrozit schvalování českých operačních programů. První z nich už byl ostatně schválen ve středu, u dvou dalších se příslušný krok komise čeká v nejbližších dnech.
\"Bylo by dobře, kdyby se ta věc skutečně došetřila a zjistila se pravda, jak to vlastně s monitorovacím systémem bylo. Je v zájmu státu a nakonec i Evropské komise to zjistit,\" řekla dnes ČTK Jourová.
Krok české vlády eurokomisařka ale komentovat nechtěla. \"Obecně platí, že pokud se nezjistí pochybení a jde o uznatelný výdaj, tak je možné to platit z evropských fondů,\" připomněla.
Monitorovací systém evropských strukturálních a investičních fondů pro období 2014-2020, který nahrazuje nynější tři rozdílné systémy řízené třemi ministerstvy a centrální zastřešující systém, je pro čerpání peněz z fondů EU klíčový. Právě prostřednictvím něj budou řídící orgány jednotlivých operačních programů vyhlašovat výzvy k předkládání žádostí a přijímat konkrétní projekty.
Česká republika může do roku 2020 čerpat z různých evropských fondů až 23,83 miliardy eur, tedy zhruba 652 miliard Kč.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
