Ministři zmíněných zemí prohlásili, že požádají Evropskou komisi, aby změnila systém DPH, který je podle rakouského ministra financí Hanse Jörga Schellinga \"neefektivní a je nutné jej změnit\". Podle českého ministra financí Andreje Babiše, kterého citoval Reuters, stojí podvody s DPH členské státy EU zhruba 50 miliard eur ročně (1,4 bilionu Kč).
K iniciativě, která vznikla z podnětu Prahy a Vídně, se podle Schellinga přidá zhruba desítka států.
Schelling by přitom byl pro to, aby státy mohly uplatňovat režim přenesení daňové povinnosti. V tomto režimu doplňuje a přiznává DPH odběratel, zatímco při standardním prodeji přiznává DPH prodejce. Opatření se netýká koncových drobných spotřebitelů, ale promítá se na úrovni plátců DPH, tedy firem a podnikatelů.
Rakousko v této záležitosti v Bruselu dvakrát narazilo na odpor. Schelling navrhl, aby komise umožnila Rakousku a Česku vyzkoušet změny v pilotních programech.
Maďarský ministr hospodářství Mihály Varga agentuře MTI sdělil, že cílem dnešního setkání ve Vídni bylo koordinovat úsilí, které by umožnilo společné zavedení režimu přenesení daňové povinnosti na některé skupiny výrobků. Rozhovory prý budou pokračovat tento měsíc v Bruselu a na červnové schůzce ministrů hospodářství a financí (ECOFIN).
K iniciativě byly podle Vargy přizvány Polsko a Rumunsko, jednání se ale nezúčastnily. Německo se rozhovorů zúčastnilo coby pozorovatel.
Vyjádření komise se zatím nepodařilo získat, napsal Reuters.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
