Šéf Německého svazu zaměstnavatelů (BDA) Ingo Kramer už dříve uvedl, že den stávky způsobuje německé ekonomice škody zhruba 100 milionů eur (2,7 miliardy Kč). Podle Kipara se navíc denní náklady stávky během protestní akce nepřetržitě zvyšují. Podle něj je to dáno tím, že když se stávka prodlužuje, začne mít vliv i na dodavatele těch společností, které jsou protestní akcí postiženy v první řadě. \"Roste tak počet podniků, které musí omezit nebo zastavit výrobu, čímž rostou denní ztráty,\" řekl Kipar.
Podle Spolkového svazu německého průmyslu (BDI) jsou zvlášť ohroženy ocelářský, chemický a automobilový průmysl. Tyto sektory jsou totiž závislé na včasných dodávkách dílů a surovin a na odvážení hotových produktů.
Podle Kipara stávka může způsobit zpomalení německého hospodářského růstu, celkový pozitivní vývoj ekonomiky ale nezvrátí. V dlouhodobém měřítku však podle ekonoma hrozí Německu škody na pověsti, protože by ho zahraniční investoři mohli přestat vnímat jako zemi, v níž se dá bez komplikací podnikat.
Stávka v nákladní dopravě začala v pondělí odpoledne, dnes zastavili práci i strojvůdci osobních vlaků. Protestní akce potrvá do neděle. Strojvůdci stávkují kvůli sporu o výši mezd a délku pracovní doby. Odborový svaz strojvůdců (GDL) rovněž žádá významnější postavení v rámci dopravce Deutsche Bahn.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
