Podle NKÚ od podání žádosti ministerstvem financí Evropské komisi trvalo rok a půl, než peníze doputovaly k příjemcům pomoci, tedy k obcím a krajům. Fond solidarity má přitom postiženým oblastem pomoci co nejrychleji se vrátit k běžnému životu. Peníze se nicméně podařilo vyčerpat v maximální možné výši, když ČR na likvidaci následků povodní v roce 2010 získala z Fondu solidarity 400 milionů korun.
Kontrolní úřad poukázal na to, že mezi kraji postiženými povodněmi byly rozdíly v tom, jak o možnosti získat evropskou dotaci informovaly. Zatímco Ústecký kraj zveřejnil na svém webu pouze obecné informace o schválení pomoci a o výdajích, které bude možné z dotací proplatit, Jihomoravský, Zlínský a Liberecký kraj byly aktivnější. \"Zorganizovaly semináře o podmínkách čerpání, na svých webových stránkách zveřejnily metodiku, informovaly o aktuálním stavu a v neposlední řadě vyhlašovaly termíny pro podávání žádostí o dotace,\" uvedl NKÚ.
Kontroloři prověřili, jak se ministerstvo financí postaralo o dotace za 345 milionů korun. Oprávněnost výdajů NKÚ ověřil u 278 milionů Kč. \"Při vyplácení peněz na výdaje způsobené povodněmi postupovalo ministerstvo financí v souladu s právními předpisy. Ministerstvo dohlíželo na to, aby příjemcům dotací byly proplaceny jen oprávněné výdaje, zároveň jim poskytovalo například i konzultace a metodickou podporu,\" shrnul NKÚ. Většina peněz podle něj mířila na obnovu dopravy a základní infrastruktury, například energetických či vodohospodářských sítí nebo telekomunikací.
Povodně v roce 2010 způsobily na veřejném majetku škody za zhruba 16 miliard korun. Na jejich odstraňování se státní rozpočet podílel asi 5,3 miliardy Kč.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
