\"S tímto regionem máme jako dodavatel dobré zkušenosti, na Balkán dodaly již v minulosti české a slovenské firmy zařízení o výkonu 4000 MW,\" uvedl generální ředitel Škody Praha Peter Bodnár.
Nový blok je strategickou investicí černohorské energetické společnosti EPCG, v němž většinu vlastní stát a 43,7 procenta italská společnost A2A. Již dříve firma uvedla, že budoucí partner bude muset zajistit úvěr nebo jiné financování, které pokryje 75 až 85 nákladů projektu. Škoda Praha o financování projektu jednala s Českou exportní bankou a Exportní garanční a pojišťovací společností, které zajišťují podporu tuzemským vývozcům.
O výstavbu elektrárny měla zájem mimo jiné čínská společnost Chian Machinery Engineering Corp (CMEC), která podle dřívějších informací nabídla postavit elektrárnu za 326 milionů eur. Nabídka české firmy byla o 12,5 milionu eur vyšší. Soutěže se účastnilo také konsorcium vedené polským podnikem POL-MO či skupina pod vedením slovenské Istroenergo.
Škoda Praha je dodavatelem energetických zařízení na klíč. Ve své šedesátileté historii dodala více než 40.000 MW tepelných a jaderných elektráren do celého světa.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
