Propad nastal až v dubnu, ještě během prvního čtvrtletí objem veřejných tendrů meziročně rostl o 8,1 procenta. \"Pokud by byl pokles objemu nově zahajovaných výběrových řízení dlouhodobější, mohlo by to mít negativní vliv na přibrzdění rozvíjející se ekonomiky,\" upozornil ředitel CEEC Research Jiří Vacek.
Podle výkonného ředitele společnosti Arcadis CZ Petra Beneše jde o paradoxní situaci. \"Na jedné straně máme relativní dostatek peněz, zejména z fondů EU. Na druhé straně je nedostatek projektů připravených k realizaci. Nicméně vnímám pozitivně snahu současné vlády a příslušných organizací s tím něco udělat,\" podotkl Beneš.
Očekávaný růst nepozorují ani stavební firmy. \"Veřejné zakázky v segmentu pozemního stavitelství nezaznamenaly za první čtyři měsíce letošního roku tolik očekávané pokračování oživení. Podobná situace je i v segmentu vodohospodářských staveb. Zde si stavební firmy hodně slibují od schválení nových operačních programů fondů EU,\" řekl předseda představenstva společnosti VCES Zdeněk Pokorný.
Stavaři tak zatím řeší hlavně zakázky, které získali dříve. \"Menší množství zakázek jsme zatím nepocítili. Je to především kvůli zdlouhavému průběhu zadávání. Nyní realizujeme práce, které úřady vypsaly už před mnoha měsíci,\" řekl provozní ředitel společnosti Schindler CZ Vladimír Steiner.
Loni státní instituce zadaly zakázky za celkem 348,1 miliardy korun. To je - po odečtení mimořádných tendrů Čepra za celkem 88,4 miliardy korun a společnosti Net4Gas na poskytnutí bankovního úvěru v hodnotě téměř 30 miliard korun - meziroční růst o 15,5 procenta. Státní správa a její organizace loni také vypsaly více nových tendrů. Celkem se loni ve věstníku objevilo 8762 nových soutěží za 310,7 miliardy korun. Početně jde o meziroční růst o 12,2 procenta, celková hodnota však klesla o 10,6 procenta.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
