O nové podobě brněnského nádraží se intenzivně diskutuje posledních deset let, kdy město začalo prosazovat odsun nádraží o zhruba 800 metrů jižně do místa nynějšího dolního nákladového nádraží. Tato varianta ale narazila na odpor části veřejnosti a občanských sdružení, kterým vadí odsun nádraží z centra.
Nárůst odporu části veřejnosti od roku 2002 připouští i ministerstvo dopravy, které nyní čeká na výsledek studie proveditelnosti. Ta umožní porovnat obě varianty, tedy odsun nádraží i ponechání nádraží v centru města pod Petrovem. V potaz by podle ministerstva mělo být vzato budoucí rozšiřování brněnského železničního uzlu o vysokorychlostní železniční tratě, ekonomické vyhodnocení nákladů a přínosů obou variant, dopad na městskou dopravu v Brně a veřejnou dopravu v Jihomoravském kraji. Studie by měla být hotová příští rok.
Obě zvažované varianty by stály kolem 20 miliard korun, které by měla z velké části pokrýt Evropská unie. K přesunu nádraží by se příští rok na podzim měla v referendu vyjádřit veřejnost.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
