\"Standardní cestou v předstihu refinancujeme dřívější půjčky, které budou splatné letos a příští rok. V prvních dvou tranších jsme získali zhruba třetinu potřebné částky, a to za podstatně výhodnějších podmínek než u předchozích dluhopisů,\" uvedl předseda představenstva ČD Pavel Krtek. Hlavním manažerem emise byla Erste Group Bank AG.
Celkové zadlužení skupiny Českých drah loni vzrostlo na 36 miliard korun. Čistý dluh je podle mluvčího firmy Radka Joklíka ve skutečnosti o něco nižší.
V první tranši vydaly dráhy dluhopisy za 37,7 milionu eur se splatností sedm let, zbylých 77,5 milionu připadá na druhou tranši se splatností do 20 let. Kromě výhodnějšího úročení podle Krtka dosáhly dráhy i delší doby splatnosti, což je pro dopravce v dlouhodobém horizontu nákladově výhodné.
Aktuální finanční operace nezvýší čistý dluh společnosti, dodal Krtek.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
