Tsipras při večerním a nočním setkání odmítl některé z návrhů, které podle představ věřitelských institucí měly být cestou ze situace hrozící státním bankrotem Řecka. Po schůzce premiér novinářům řekl, že některé z navržených bodů není možné považovat za základ k jednání. Konkrétně se zmínil o škrtech v penzích řeckých důchodců. Naopak za \"jediný realistický\" označil návrh dohody, který vznikl v Aténách.
Přesto všechny strany obeznámené s vyjednáváním dávají v posledních dnech najevo, že finální dohoda se blíží.
Juncker předložil Tsiprasovi návrh hlavních bodů dohody, který věřitelé vypracovali v úterý poté, co se jejich šéfové v pondělí sešli s německou kancléřkou Angelou Merkelovou a s francouzským prezidentem Françoisem Hollandem. Řecká strana vypracovala svůj návrh; na ten evropský podle agentury Reuters reagovali poslanci řecké vládní strany SYRIZA s rozhořčením a zděšením.
\"Budeme dál pracovat na hlavních základních věcech, které zbývá vyřešit,\" podotkl dnes Schinas. Juncker je podle něj v trvalém kontaktu s důležitými politickými hráči.
Řecko se v květnu 2010 ocitlo na pokraji státního bankrotu a muselo požádat Evropskou unii a MMF o úvěrovou pomoc. Dohodlo se na dvou záchranných programech v celkovém objemu 240 miliard eur. Výměnou za úvěrovou pomoc musely Atény zavést masivní výdajové škrty, snížit důchody a mzdy a opakovaně zvýšit daně. To prohloubilo hospodářskou recesi, zvýšilo nezaměstnanost, zhoršilo životní úroveň a v důsledku dostalo k moci nynější Tsiprasovu vládu.
Ta se od začátku snaží dohodnout nové podmínky, věřitelé však zdůrazňují, že Atény musejí dodržet své předchozí závazky. Stávající program byl sice prodloužen, nyní už ale všechny strany tlačí čas. V pátek by mělo Řecko splatit uhradit splátku Mezinárodnímu měnovému fondu (MMF). \"Nedělejte si s tím starosti,\" reagoval na připomínku této povinnosti Tsipras po nočním jednání v Bruselu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
