\"S ohledem na historii projektu, na znalost místních poměrů a stav přípravy považujeme za nejvhodnější plně podpovrchovou variantu,\" uvedla Kolínská. Radní zároveň žádají, aby SŽDC začala prioritně stavět úsek mezi Veleslavínem, letištěm a Kladnem. \"Navíc chceme architektonickou soutěž na vzhled zastávek a pracovní skupinu Prahy a Středočeského kraje, která by řešila systém záchytných parkovišť,\" doplnila. Dnes schválené usnesení by na konci června mělo potvrdit ještě zastupitelstvo Prahy 6.
Aktuální projekt počítá se zahloubením v úseku přes Stromovku. Pod povrchem by měly být i stanice Dejvice a Veleslavín. \"SŽDC v současné době nepreferuje plně podpovrchové vedení trati, zejména z důvodu nízké ekonomické efektivity,\" uvedl mluvčí společnosti Jakub Ptačinský. \"Podpovrchová varianta v porovnání s variantou částečně povrchovou nepředstavuje termínový posun pro zahájení stavby, a to ani negativní ani pozitivní,\" doplnil. SŽDC prý dokončuje studii proveditelnosti, kterou bude následně schvalovat ministerstvo dopravy. Podle dřívějších informací by se tak mělo stát na podzim. Stavba by měla být dokončena do rkoce roku 2023, kdy končí programovací období programu Doprava 2.
Trať by měla vést po trase takzvané Buštěhradské dráhy. Cesta z Masarykova nádraží v centru na letiště by měla trvat maximálně 25 minut, do Kladna pak zhruba půlhodinu. V Praze by vlak jezdil maximální rychlostí 60 až 80 kilometrů za hodinu, mimo ni pak i stodvacítkou. Vlaky z Masarykova nádraží by ve špičkách mohly jezdit v pětiminutových intervalech, v zastávce Hostivice by každá druhá souprava pokračovala do Kladna, zbylé na letiště.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
