Tsipras prohlásil, že bez zmírnění vysokého řeckého dluhu řekne \"ne\" jakékoli dohodě, která by jeho zemi \"izolovala od Evropy\" a upírala například Řekům právo na kolektivní vyjednávání, jak zní jeden z požadavků věřitelů. Atény doufají v dohodu do zasedání ministrů financí eurozóny 18. června, protože na konci měsíce musí uhradit Mezinárodnímu měnovému fondu (MMF) 1,6 miliardy eur (asi 44 miliard Kč) a bez nových peněz od věřitelů na to zřejmě nebudou mít.
Řecko se stále brání zásadním požadavkům věřitelů. Ti chtějí po Aténách snížit náklady na důchodový systém, které jsou v poměru k velikosti ekonomiky nejvyšší v Evropě, nebo podstatně zvýšit DPH na většinu zboží a služeb. Věřitelé se naopak odmítají zabývat další restrukturalizací řeckých dluhů a zejména nepřípustná je taková alternativa pro Německo, které nese největší zátěž pětiletého udržování Řecka nad vodou.
\"Pokud dosáhneme udržitelného řešení, pak, bez ohledu na to, jak obtížný takový kompromis bude, se s tím smíříme, protože jediným naším kritériem je vymanit se z krize a záchranných programů,\" řekl Tsipras své delegaci. Slova \"udržitelné řešení\" odkazují podle Reuters na odepsání značné části řeckého dluhu, který krajně levicová vláda předkládá věřitelům od svého lednového převzetí moci.
Napětí mezi Řeckem a věřiteli prudce vzrostlo poté, co delegace MMF ve čtvrtek kvůli neshodám opustila jednání s řeckými představiteli v Bruselu. Nejvyšší evropští činitelé ale v pátek vyzvali k pokračování v rozhovorech.
Eurozóna v únoru schválila prodloužení záchranného programu pro Řecko do konce června. Výplatu zbylých 7,2 miliardy eur (téměř 200 miliard Kč) ale pozastavila do zhodnocení reformních plánů nové řecké vlády.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
