Od plánu zavést dražší plně automatické soupravy vedení města před časem ale ustoupilo. Rada města schválila takzvaný kompatibilní systém, v rámci kterého by po nové lince metra jezdily běžné soupravy. \"To chceme nyní změnit, a podle toho připravujeme dokumenty pro vedení hlavního města i dopravního podniku,\" řekl na finančním výboru zastupitelstva David Krása, ředitel firmy Metroprojekt, která trasu projektuje. Dopravní podnik letos zadal vypracování studie, která možnost zavedení metra bez řidiče soupravy rozpracuje. Roční provozní náklady na automatický provoz jsou 558 milionů, běžné metro by ročně stálo 618 milionů, zaznělo na výboru.
Pražský dopravní podnik podle informací, které zazněly minulý týden na zastupitelském výboru pro dopravu, pokračuje ve výkupu pozemků, které jsou pro stavbu nezbytné. Prostřednictvím firmy Inženýring dopravních staveb (IDS) oslovil majitele většiny z 870 pozemků.
Pro cestující se nedávno otevřely nové stanice metra A do Motola. Trojkoalice, která v Praze tvoří koalici s ANO a ČSSD, bude podle zastupitelky Petry Kolínské (Trojkoalice/SZ) žádat architektonické soutěže na podobu nových deseti stanic metra D. \"Město by nemělo opakovat chybu, která se stala u prodlouženého metra A,\" uvedla Kolínská na výboru. Krása na to reagoval prohlášením, že taková cesta \"není příliš šťastná\".
Na novou linku metra D chce vedení města žádat vládu o finanční podporu. Chystá se využít i prostředky z EU.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
