Boeing oznámil, že nizozemská leasingová společnost AerCap si u něj objednala 100 letadel 737 MAX 8 v katalogové ceně 10,7 miliardy USD. Společnost SMBC Aviation Capital se sídlem v Irsku si pak objednala deset stejných letadel v katalogové hodnotě 1,07 miliardy USD. Rozšířila tak svoji objednávku z roku 2014, kdy si objednala 80 těchto letadel.
Katalogová cena objednávky je obvykle výrazně vyšší než skutečná cena. Výrobci letadel totiž při větších objednávkách poskytují významné slevy.
Další dva letouny Boeing 737-900ER si objednala indonéská letecká společnost Sriwijaya Air. Aerolinky také podepsaly předběžnou dohodu o využití opce na koupi dalších 20 letadel. Celková hodnota objednávky na 22 letadel je kolem 2,2 miliardy USD.
Airbus dnes získal od japonských nízkonákladových aerolinek Peach Aviation závaznou objednávky na tři letadle A320 za cenu zhruba 300 milionů USD. Zbrojní a vesmírná divize Airbus Defence and Space pak získala od Saúdské Arábie objednávku na čtyři středně velké dopravní a hlídací letouny Airbus C295W.
Společnost ATR, která je společným podnikem Airbusu a italské firmy Finmeccanica, oznámila objednávku od švédské Braathens Aviation na koupi pěti letadel s turbovrtulovým motorem 72-600 s opcí na dalších deset letadel.
Analytici na letošním největším světovém veletrhu letecké techniky na letišti Le Bourget dramaticky vysoké zakázky nečekají. V minulých letech přepravce motivovaly k novým nákupům nízké úrokové sazby a vysoké ceny ropy. Výrobci letadel navíc začínají mít kvůli vlně nových zakázek opačný problém a stojí před těžkým úkolem vyrobit v příštích letech kolem 12.000 letadel v hodnotě celkem 1,8 bilionu dolarů.
Analytici podle agentury Reuters očekávají, že v Le Bourget dají oba výrobci dohromady jen stěží zakázky na více než 500 letadel ve srovnání s objednávkami na 697 letadel z loňského sesterského aerosalonu ve Farnborough u Londýna.
Airbus letos před aerosalonem získal zakázky na 247 letadel, a vedl tak nad Boeingem, který jich měl 185. Loni ale americký výrobce v prestižním souboji o zakázky zvítězil.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
