Fungovat by měl začít ve druhé polovině letošního roku. Finance fondu, celkem 21 miliard eur (581 miliard Kč) především z peněz Evropské investiční banky (EIB) a záruk z rozpočtu EU, mají v příštích třech letech přitáhnout až 315 miliard eur (8,9 bilionu Kč) v soukromých a veřejných investicích.
Místopředseda komise pro euro Valdis Dombrovskis dnešní krok členských zemí na tiskové konferenci uvítal. \"Plán byl spuštěn jen před sedmi měsíci a fond navržen teprve před pěti,\" připomněl.
Dohody nad detaily fungování fondu dosáhly členské země a zástupci europarlamentu po více než 12 hodinách jednání na konci května. Největší neshody tehdy panovaly kolem záměru využít peníze původně určené pro nástroje na podporu vědy a rozvoje dopravní infrastruktury. Europoslanci také chtěli mít větší slovo při obsazování vedoucích funkcí v orgánech EFSI.
Evropský parlament by měl návrh nyní potvrdit na svém plenárním jednání 24. června. To umožní, že EFSI skutečně začne od září fungovat.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
