\"Nejdůležitější věcí je, aby lídři převzali plnou odpovědnost za politický proces a vyhnuli se nejhoršímu možnému scénáři,\" řekl Tusk. Tím by podle něj byl chaotický a nekontrolovaný odchod Řecka z eurozóny. Podle někdejšího polského premiéra, který nyní předsedá jednáním premiérů a prezidentů členských zemí unie, už musí skončit strategie \"počkejme a uvidíme\". Ani vzájemné obviňování podle něj nikam nevede a tak by premiéři a prezidenti zemí platících eurem měli dnes večer \"vyložit na stůl všechny své karty\".
Podle předsedy Evropské rady je nutné, aby návrhy, předložené v noci na dnešek, ještě posoudila trojice věřitelských institucí a aby se s nimi dál pracovalo. Podobně jako Tusk se už po krátké odpolední schůzce ministrů financí 19 členů eurozóny vyjádřil šéf této takzvané euroskupiny, Jeroen Dijsselbloem z Nizozemska. Také podle něj jsou nové řecké návrhy dobrým podkladem pro další jednání, které by mohlo být úspěšně završeno ještě tento týden.
Věřitelské instituce, tedy Mezinárodní měnový fond, Evropská centrální banka a Evropská komise, dnes ve svém prvním rychlém zhodnocení řecké podklady označily podle Dijsselbloema za \"široké a komplexní\". Zapotřebí je ale jejich podrobné posouzení.
Atény se s věřiteli potřebují dohodnout, pokud chtějí získat zbývajících 7,2 miliardy eur z nynějšího, naposledy v únoru prodlouženého, balíku mezinárodní finanční pomoci. O podmínkách se jedná už od února, dosud neúspěšně. Před vyplacením peněz z něj je ale i po domluvě s institucemi nezbytný souhlas ministrů financí eurozóny. V několika případech, včetně Německa, navíc také souhlas národních parlamentů. Všechny strany tak tlačí čas.
\"Není za pět minut dvanáct, je za třicet vteřin dvanáct,\" komentoval situaci při příchodu na eurosummit lucemburský premiér Xavier Bettel.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
