\"Od 1. srpna vstupuje NEN do ostrého provozu, všichni zadavatelé i dodavatelé ho mohou využívat. Není to komerční projekt, jde o projekt státní správy. Pro zadavatele i dodavatele je proto jeho používání bezplatné,\" uvedl náměstek Blecha.
V první fázi ostrého testování nicméně nebude pro veřejnou správu používání NEN povinné. MMR proto odhaduje, že se do systému v prvních dnech přihlásí pět až šest ministerstev. \"Do konce října máme vládě předložit zprávu s vyhodnocením funkčnosti NEN. Pokud bude vše bez problémů, budeme navrhovat, aby jeho použití bylo povinné pro všechny veřejné zakázky zadávané v rámci zákona,\" dodal Blecha.
Kromě ministerstev a jim podřízených organizací a ústředních orgánů státní správy by ho tak musely využívat i obce a kraje. Tedy všechny subjekty, které využívají veřejné peníze. O povinnosti používat NEN však musí rozhodnout vláda prostřednictvím vyhlášky.
\"Systém usnadní práci nejen zadavatelům, ale i dodavatelům. Užitečná bude hlavně možnost informačního servisu o změnách v systému. To znamená, že například firma dodávající kachličky si bude moct zadat sledování týkající se pouze těchto produktů a v případě, že kdokoliv i na druhé straně republiky na jejich dodávku vyhlásí výběrové řízení, tak dostane e-mailem zprávu. I tato funkce bude zdarma,\" přiblížil jednu z výhod náměstek Blecha.
Ministerstvo si od spuštění NEN slibuje kromě ulehčení přístupu malých a středních podnikatelů na trh veřejných zakázek také zvýšení transparentnosti jejich zadávání.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
