Počátkem července Středočeský kraj uznal platnost původního stavebního povolení z ledna 2013. Krajský soud letos v únoru stavební povolení zrušil a stavba musela být zastavena. \"Stavební povolení už máme zpátky včetně nabytí právní moci,\" uvedl Křišta.
Aktivisté soudu argumentovali, že plzeňský krajský úřad, který o stavbě spalovny rozhodoval, byl podjatý. Ministerstvo pro místní rozvoj poté předalo rozhodování jiným krajům.
\"Teď jsem dostal do e-mailu informaci, že Jihočeský kraj nám potvrdil tři roky staré územní rozhodnutí, jemuž výrokem soudu pozbyla právoplatnost,\" uvedl Křišta. Nyní má investor platné všechny dokumenty nutné ke stavbě. Teplárna ještě čeká na nabytí právní moci územního rozhodnutí, proti němuž se nedá odvolat. Aktivisté mohou pouze podat žalobu. V případě stavebního povolení už uvedli, že se obrátí na soud.
Generální ředitel teplárny Tomáš Drápela zatím nedokázal vyčíslit škody, které vznikly po únorovém verdiktu soudu, který stavbu zastavil. Nevěří tomu, že by se mohl zahájit zkušební provoz zařízení koncem letošního roku tak, jak firma původně plánovala. Posun vidí tak do února až dubna 2016. Z nákladů na spalovnu už investor zaplatil dodavateli 1,7 miliardy Kč. \"Veškerá technologie už tam je. Chybí jen natáhnout kabely, rozběhnout řídící systém a celé to oživit,\" uvedl.
Spalovna, která bude mít životnost 35 let, spotřebuje až 95.000 tun komunálního odpadu ročně. Má už smlouvy se svozovými firmami na veškeré palivo a přijala 36 zaměstnanců.
Spalovna za 2,1 miliardy korun, jejíž ekonomická návratnost je odhadovaná na 15 let, bude trvale vyrábět elektřinu a teplo. Veškerý zisk z prodeje energií a plateb za odpad prý půjde do provozu, obnovy a servisu zařízení. \"Jde o službu obyvatelstvu,\" řekl vedoucí projektu spalovny Vlastimil Borecký. Připomněl, že v roce 2024 bude v ČR zakázáno skládkování komunálního odpadu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
