\"Jdu sem pro miliardu a půl. Je to částka, která nám zbývá z našeho původního požadavku nad rámec toho, co nám ministerstvo financí přidělilo. Jsou to peníze na spolufinacování z Integrovaného regionálního operačního programu a jsou to peníze na národní programy. Chci příští rok vyhlásit nové aktualizované národní programy, například na modernizaci místních komunikací v obcích do 3000 obyvatel. Ale já ty peníze zatím nemám,\" řekla před schůzkou s Babišem Šlechtová.
Kromě silnic by peníze navíc měly jít také na podporu cestovního ruchu a bydlení. \"Na cestovní ruch máme nyní pouze 50 milionů korun a já žádám o půl miliardy korun. Žádám také o peníze na podporu bydlení, v tuto chvíli mám přiděleno pouze 100 milionů a žádám 600 milionů korun,\" upřesnila ministryně.
Když tyto peníze navíc ministryně nezíská, tak příští rok nevyhlásí nové výzvy k předkládání projektů. \"Pokud nedostanu ty peníze, tak nevyhlásím národní programy, nebudou se opravovat místní komunikace, nebude se tady nic realizovat v oblasti cestovního ruchu. Ty peníze, které požaduji, nejdou do platů, nejdou do provozu rezortu. Jsou to peníze, které všechny půjdou do území. Když je nezískám, tak ty peníze území mít nebude,\" dodala Šlechtová.
MMR mělo v příštím roce dostat podle původního návrhu rozpočtu o pětinu více peněz než letos, tedy 3,152 miliardy korun. Letos hospodaří s 2,458 miliardy korun. Na samotné provozní výdaje ministerstva peníze podle Šlechtové stačí.
Na kofinancování a financování evropských projektů je určena podstatná část z původně navrhovaného rozpočtu, celkem 58,99 procenta. Zejména jde o Integrovaný regionální operační program (IROP). Zahrnuto je zde i kofinancování dalších operačních programů, včetně financování programů národních týkajících se podpory bydlení, regionálního rozvoje a cestovního ruchu.
Druhou velkou část rozpočtu, 18,37 procenta, tvoří provozní výdaje ministerstva následované dotacemi příspěvkovým organizacím s podílem na rozpočtu 13,64 procenta. Na mzdy, platy a zdravotní a sociální pojištění zaměstnanců a další personální náklady je vyčleněno 8,91 procenta plánovaného rozpočtu.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
