NKÚ dnes uvedl, nemohl kvůli omezení své působnosti v zákoně stavbu prověřit. Úřad může kontrolovat hospodaření se státním majetkem, nikoliv s veřejným majetkem či majetkem státních firem a samospráv.
\"Osobně jsem jim v době před zahájením kontroly sdělil, že stavba nebude v době jejich kontroly dokončena a k čerpání evropských peněz tudíž nedojde,\" řekl dnes ČTK Ďuriš.
Následně prý úřadu řekl, že nechá představenstvem přijmout usnesení, že úředníci NKÚ mohou kontrolovat i ty oblasti, do kterých podle zákona úřad nesmí. \"Nereagovali a kontrolu přesto dělali. Ta zpráva je pro mne nezodpovědná informace,\" dodal.
Podle Ďuriše navíc není pravda, že by Praha stavbu nekontrolovala, jak tvrdí úřad. \"Těch kontrol bylo jen za mého působení tolik, že si je už všechny z hlavy ani nepamatuji,\" dodal.
DPP začal evropské peníze na stavbu čerpat letos v červenci. Dosud dopravci dorazily zhruba tři miliardy korun, další peníze by měly přijít do konce letošního roku, celkem DPP získá zhruba sedm miliard.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
