\"Sledujeme vývoj v Číně velmi pozorně. Bezprostřední důsledky pro německou ekonomiku by však měly být omezené,\" řekla mluvčí. \"Vývoz do Číny je pro německou ekonomiku důležitý, jeho podíl (na celkovém exportu) však činí pouze 6,6 procenta,\" dodala. Upozornila, že hlavním motorem růstu německého exportu je nyní poptávka v Evropské unii.
Německá centrální banka Bundesbank minulý týden uvedla, že německá ekonomika bude ve druhém pololetí pokračovat v růstu díky stoupající domácí spotřebě i exportu. Současně však varovala, že vyhlídky světové ekonomiky zastiňuje riziko prudkého zpomalení hospodářského růstu v Číně.
Obavy ze zpomalování růstu čínské ekonomiky vedly k prudkému poklesu na čínských akciových trzích, ke kterému se připojily burzy po celém světě. Index šanghajské akciové burzy dnes klesl o 8,5 procenta na 3209,91 bodu a zažil nejhlubší jednodenní ztrátu od února 2007. Panevropský index FTSEurofirst 300 odpoledne ztrácel přes šest procent a mířil k nejprudšímu jednodennímu propadu od října 2008.
Čínská ekonomika v loňském roce stoupla o 7,4 procenta, což představuje nejpomalejší tempo za posledních 24 let. V první polovině letošního roku navíc růst zpomalil na sedm procent.
pmh ank



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
