\"Jsme přesvědčeni, že spolupráce dovolí firmě Scomi podílet se ve větší míře na dopravních projektech. Technické a manažerské zkušenosti obou firem posílí pozici na světovém trhu a rozšíří nabídku dopravních řešení,\" řekl generální ředitel Scomi Engineering Kanesan Veluppillai. Podle Tomáše Krska, šéfa představenstva Škody Transportation, pronikla už v minulosti plzeňská skupina na asijské trhy, například do Číny a Jižní Koreje. \"Doufáme, že za pomoci silného partnera, jakým Scomi je, budeme nadále růst na globálním trhu,\" řekl.
Scomi může Škodě pomoci proniknout do zemí ASEAN (Sdružení národů jihovýchodní Asie), Brazílie a Indie, kde má již silnou pozici. V případě, že spolupráce na těchto trzích bude úspěšná, bude moci Scomi kooperovat se Škodou na dodávkách ve střední Evropě.
Kromě toho podepsala Scomi smlouvu o výhradním zastoupení také se Škodou Electric, dceřinou firmou Škody Transportation. Scomi má výhradní právo na distribuci a prodej výrobků Škody Electric v Brazílii a zemích ASEAN. Podle smlouvy budou nabízeny například kompletní trakční vybavení pro kolejová vozidla a nové výrobky vzniklé ze společného vývoje a servis.
\"Nyní vyrábíme autobusy pouze s dieselovým a benzinovým pohonem. Podle smlouvy budeme moci rozšířit výrobu také o autobusy s elektrickým a hybridním pohonem. Naše kolejová vozidla budou moci navíc využívat kompletní trakční výzbroj a motory ze Škody Electric. Tím budeme moci pokrýt na našich trzích stále se zvyšující poptávku po řešeních, která jsou šetrnější k životnímu prostředí,\" řekl Veluppillai.
Scomi Engineering je předním dodavatelem systémů hromadné dopravy, zejména autobusů, železničních vagonů nebo jednokolejných vozidel. Společnost zabezpečuje provoz a údržbu první etapy jednokolejné dráhy v indické Bombaji. Nyní se pracuje na druhé etapě s předpokládaným dokončením v roce 2016. V Kuala Lumpuru, hlavním městě Malajsie, jsou v provozu čtyřvozové vlaky a v Brazílii se brzy budou realizovat tři projekty, které jsou ve fázi dokončování projektové přípravy.
Škodě Transportation v loňském roce vzrostl čistý zisk meziročně o 30 procent na 2,27 miliardy Kč. Největší výrobce vlaků, lokomotiv, tramvají, trolejbusů a vozů metra ve střední a východní Evropě utržil loni 16,4 miliardy korun, což je proti roku 2013 zhruba o 12 procent více. Podíl exportu přitom dosáhl 67 procent. Vozy ze Škody Transportation jezdí kromě ČR také v Turecku, USA, Polsku, Rusku, Itálii nebo v Číně.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
