Skandál vypukl v pátek 18. září, kdy německou automobilku z falšování emisních testů obvinila americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA). Koncernu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (438 miliard Kč). Skandál navíc začaly minulý týden vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob.
Ministerstvo dopravy ČR minulý týden uvedlo, že je připraveno svolat ke kontrole majitele aut koncernu Volkswagen včetně domácí Škody, které jsou vybaveny motorem TDI s možností obcházet emisní měření. V letech 2009 až 2013, kdy se prý motory do různých modelů montovaly nejvíce, se podle údajů Svazu dovozců aut v České republice prodalo přes 150.000 dieselových vozů Škoda a VW.
Škoda Auto minulý týden uvedla, že nyní již v Evropě nepoužívá koncernové motory TDI, u kterých se přišlo na obcházení měření emisí. Montovala je však do svých starších modelů Fabia, Octavia, Superb, Rapid nebo Roomster.
V důsledku skandálu minulý týden odstoupil generální ředitel koncernu Volkswagen Martin Winterkorn. Nahradil ho Matthias Müller, který doposud řídil divizi Porsche.
Změny, kterými Volkswagen reaguje na skandál kolem emisí, se dotknou i české součásti Škoda Auto. Její šéf Winfried Vahland od listopadu povede aktivity koncernu Volkswagen v USA, Kanadě a Mexiku, a v čele mladoboleslavského podniku jej nahradí Bernhard Maier. Ten dosud působil ve funkci šéfa odbytu značky Porsche.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
