Vláda v Kyjevě se 25. září rozhodla zakázat ruským leteckým společnostem létat na Ukrajinu. Zákaz je platný od 25. října a týká se i největší ruské letecké společnosti Aeroflot. Ukrajinský kabinet zakazuje i tranzitní lety ruských aerolinek přes Ukrajinu, pokud jejich letadla převážejí vojenský materiál či příslušníky ruské armády.
\"Ruská letadla s ruskou trikolórou nemají na ukrajinských letištích co dělat,\" prohlásil minulý týden ukrajinský premiér Arsenij Jaceňuk. Moskva vzápětí pohrozila odvetou.
\"Nepromyšlené rozhodnutí kyjevských úřadů bohužel nejbolestněji postihne občany Ukrajiny. Podle údajů ruských aerolinek více než 70 procent cestujících všech letů mezi oběma zeměmi tvoří právě Ukrajinci,\" uvedla Rosaviacija.
Z Moskvy, Petrohradu a Surgutu létá do Kyjeva, Oděsy a Lvova pět ruských aerolinek: Aeroflot, Transaero, Sibir (S7), UTair a Rossija. Z Kyjeva, Oděsy, Záporoží a Dněpropetrovska létají do Moskvy, Petrohradu a Kaliningradu Dněpravia, Motor Sič a největší ukrajinské aerolinky UIA (ruská zkratka MAU). Letos za osm měsíců bylo na těchto linkách přepraveno zhruba 800.000 cestujících.
Podle listu Ukrajinska pravda se ruský zákaz týká i společnosti YanAir, která se chystala právě 25. října otevřít linku mezi Kyjevem a Moskvou, a také aerolinek WizzAir, které ale mezi oběma metropolemi už dávno přestaly létat.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
