ÚOHS zahájil správní řízení v pondělí, když obdržel návrh nově založené společnosti BM Česko, kterou vlastní polský kapitál. Firma je součástí podnikatelské skupiny Merkury Market. Vznikla v roce 1991 a od začátku své činnosti se zabývá distribucí vybavení do interiéru a distribucí stavebních materiálů. Skupina má prodejny v Polsku a na Slovensku. Nyní se obrací i na český trh. ÚOHS vede pouze zjednodušené řízení. Rozhodnout o povolení spojení firem by měl do konce října.
Rakouská centrála Baumaxu v polovině září uvedla, že její české obchody převezmou dva investoři. Tím druhým by mohl být konkurenční německý řetězec hobbymarketů OBI.
Značka Baumax z Česka zmizí na konci listopadu. Hobbymarkety v Brně, Jihlavě, Liberci, Ostravě - Rudné, Přerově a ve Zlíně zůstanou pod nynější značkou otevřeny do konce října, zbývající obchody do konce listopadu. Poté je převezme nový investor. Reklamace zboží mohou zákazníci řešit do těchto termínů, oznámila firma na svých internetových stránkách.
Německý řetězec hobbymarketů OBI na začátku září uvedl, že hodlá převzít zhruba dvě třetiny ze 105 prodejen rakouského konkurenta Baumax v Rakousku, Česku, na Slovensku a ve Slovinsku. Řetězec Baumax již v prodejnách, které budou pod jeho značkou v provozu do konce října, neposkytuje služby, jako jsou půjčovna nářadí, montážní servis či míchání barev.
Prodejny Baumax v Českých Budějovicích, Frýdku-Místku, Hradci Králové, Chomutově, Karlových Varech, Kladnu, Mladé Boleslavi, Mostu, Olomouci, Ostravě - Novoveské, Pardubicích, Plzni, Praze 5, Praze-Letňany, Praze-Michle, Táboře, Ústí nad Labem a Znojmu fungují do 30. listopadu dosavadním způsobem.
Baumax už několik let čelí ztrátám, firmu vyčerpala hlavně expanze do východní Evropy. V Česku loni Baumax prohloubil ztrátu na 562 milionů korun ze 471 milionů v roce 2013. Firma zde byla ve ztrátě pátým rokem za sebou. Na Slovensku podnik prohloubil ztrátu na 7,84 milionu eur z 0,6 milionu eur v předešlém roce. Baumax už dříve prodal své aktivity v Rumunsku, Bulharsku, Chorvatsku, Turecku a Maďarsku.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
