Dolínek: Nový ředitel dopravního podniku by měl vzejít z tendru

01.10.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 1. října (ČTK) - Nejlepším řešením situace kolem odvolání ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše, které žádá primátorka Adriana Krnáčová (ANO), by bylo otevřené výběrové řízení. ČTK to dnes řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Chce oslovit mimo jiné manažery ze zahraničí, šanci obhájit post by podle něj měl dostat i Ďuriš. Dolínek na pátek svolal mimořádné jednání dozorčí rady, která bude o situaci jednat. Podle informací ČTK ale personální změny na programu nejsou.

Primátorka v pátek v rozhovoru s ČTK obvinila Ďuriše z manažerských chyb a řekla, že by měl ve funkci skončit. Podle neoficiálních informací o výměnu ředitele největší městské firmy v ČR usiluje šéf ANO Andrej Babiš. Server neovlivní.cz dnes uvedl, že Babiš kvůli výměně ředitele v úterý apeloval na členy zastupitelského klubu pražské ANO. Ďuriš, který bude příští týden ve funkci dva roky, pochybení odmítá.

\"V první řadě je nyní nutné uklidnit atmosféru a jednat věcně a s chladnou hlavou,\" řekl dnes ČTK Dolínek. \"Na páteční ráno jsem svolal mimořádné jednání dozorčí rady, kde se budeme aktuální situací zabývat. Chci zdůraznit, že dopravní podnik je v současnosti stabilizován a funguje. Za to patří jednoznačně dík panu řediteli Ďurišovi,\" uvedl.

\"Na druhou stranu se podle mého názoru společnost momentálně nachází na rozcestí a je třeba určit, jakým směrem se vydá do budoucna. Za nejlepší řešení považuji, aby se určení této vize realizovalo prostřednictvím otevřené soutěže na nového generálního ředitele,\" doplnil.

\"Považuji za zásadní dělat personální změny na úrovni ředitele teprve poté, co budeme znát stanovisko majitele, tedy valné hromady dopravního podniku,\" řekla ČTK členka dozorčí rady Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice). Personální změny v představenstvu nebo v managementu firmy ani výběrové řízení podle ní na programu mimořádné dozorčí rady nejsou.

Dopravní podnik, který zaměstnává přes 10.000 lidí, ekonomicky tíží řada nevýhodných smluv z minulosti. Potýká se mimo jiné s kontraktem na dodávku tramvají za zhruba 19 miliard korun. Po nedávno dostavěném prodloužení metra A, které provázely potíže, jej čeká stavba nové linky metra D. Náklady budou kolem 50 miliard korun.

Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce zhruba 65 kilometrů, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Hospodaření podniku loni skončilo se ziskem 316 milionů korun. Na jízdném firma utržila téměř 4,4 miliardy korun a přepravila více než 1,16 miliardy cestujících. Od města dostal podnik na provoz asi 11,61 miliardy korun, což bylo o zhruba 810 milionů korun více než v roce 2013.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK