EPA v září obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory z let 2009 až 2015 používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Koncernu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (426 miliard Kč). Volkswagen pak přiznal, že takový software instaloval do zhruba 11 milionů aut po celém světě. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.
Software instalovaný do vozů s motory TDI 2.0 pro modelový rok 2016 je \"pomocné zařízení pro kontrolu emisí\", uvedla mluvčí americké divize Volkswagenu Jeannine Ginivanová. Software urychluje oteplování katalyzátoru a zvyšuje tím výkon zařízení, které rozkládá škodlivé oxidy dusíku na dusík a kyslík. Tento software podléhá schválení úřadů, uvedla firma.
\"Máme ohledně toho na VW dlouhý seznam otázek,\" uvedla představitelka EPA Janet McCabeová. \"Na některé z nich jsme dostali odpovědi, všechny odpovědi ale ještě nemáme,\" dodala.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
